Imádkozzunk hát bizalommal tevékeny napjaink idején és mélységeink óráiban egyaránt. Az imádság legyen személyes erő az életünkben. Legyen igaz a szó életünkben. Imádkozom, ezért megbocsátok, bizalommal imádkozom, ezért teszem a dolgom, amibe már-már belefáradtam. Imádkozom, ezért elfogadom Isten akaratát. Ámen /Závodi Zsuzsanna/
2013. január 20., vasárnap
(2006) Igehirdetés
(2006) Textus: Dániel 6. 11-18, 22-25.Dániel
és oroszlánverem története a Biblia híres történetei közül
való. A történet háttere mégis meglepő. Dániel azok között
az ifjak között kap szerepet, akik sok kiváltsághoz jutnak
Nabukadneccar udvarában. Három társával együtt a
káldeusok minden tudományát tökéletesen elsajátíthatta. Az
volt a király célja, hogy a maga számára neveljen új
értelmiséget, ezért taníttatták Dánielt három évig, és ezért
kapott meg a király asztaláról mindent jót. Jó
sorsa volt Babilonban, mégis az oroszlánok vermébe kerül. Abban
az időben a zsidó népnek sem volt rossz dolga Babilonban. Családot
alapíthattak, házakat építhettek, tetszésük szerint
kereskedhettek. A jó sors azonban nem tart örökké.1. Az első tanulsága Dániel történetének, hogy a
változást nem az új történelmi helyzet hozza el, hanem a
hitvallás megfogalmazása. Dániel hűséges volt Istenéhez. Minden
nap – ahogy megszokta – leborulva kérte Isten vezetését,
segítségét felelős munkájához, élete megtartásához. Dániel
itt nemcsak imádkozik, hanem komoly hitvallást tesz. Itt volt az
ideje, hogy megmutassa, kihez tartozik élte. Bár fontos pozícióban
van, de azért nem "sántikálhat kétfelé". A hitvallás
új helyzetet teremt. A status confessionis az a pillanat, amikor
Isten népe nem köthet kompromisszumokat. Mindnyájuknak tudnunk
kell mikor jött el a hitvallás ideje. Dániel számára az imádság
olyan volt, mint a szomjazónak a víz, mint a virágnak a fény.
Tudta, hogy amikor imádkozik, hangja nem vész el az éterben, hanem
minden végiggondolt szót hallja valaki, és az Ő mentő keze
mindenhová elér. "Dániel emeleti szobájának ablakai nyitva
voltak..., és ő napjában háromszor térden állva imádkozott."
(11. vers) - ez a mondat rávilágít arra, hogy Dániel nem csupán
imádkozik a nyitott ablak mellett, hanem hitvallást tesz. A
hitvallás először mindig Istennek szól. Mondataink, nyitott
életünk nem azt szolgálják, hogy az éppen aktuális történelmi
helyzetet szólítsák meg, vagy egy szituációval kötözködjenek.
Amikor ki kell mondani, hogy ki a mi életünk Ura, akkor először
az Ő kérdésére válaszolunk: "Ti kinek mondotok engem?".2. A hitvallónak szüksége van a hit bátorságára.
Bár nem egy bizonyos helyzetre ad választ a hitvallás, de mindig
egy adott történelmi szituációban hangzik el. Éppen ezért az
imádkozó ember is kerülhet verembe. Dániel számára a veszedelem
helye az oroszlánok verme. A veszedelem helyén érdekes, hogy csak
a király búcsúját halljuk. Ez a búcsú Dárius hatalmának
végességéről szól: „A te Istened, akinek te szüntelen
szolgálsz, Ő szabadítson meg téged!”.3. Aki Urának tesz hitvallást, annak nem kell többé
félnie, nem kell felemelni a hangját sem. A következmények
emberinek tűnnek, mégse higgyük el, hogy csak emberi kezek nyúlnak
utánunk, amikor Isten felé indultunk el. Dániel nyugodtan indul el
az oroszlánok verme felé. Jól tudta, hogy sok ellensége és
irigye van; sokan suttogtak, vádaskodtak körülötte. Cáfolatokat
is gyárthatott volna, de ő nem emberi érvelésre, veszekedésre
készül, hanem imádkozik. Dániel nem a vádaskodókat szólítja
meg, hanem Istennel beszél. Amit nem értünk, ami fáj, szeretjük
hosszasan taglalni, pedig a legtöbbször csak félelmünket,
idegességünket leplezzük így. A nyugalom forrása Isten biztos
közelsége. Dániel még a veremben is csendesen imádkozik. Nem
tudjuk, hogy mit és hogyan szólt ez az ima, de az biztos, hogy
csendben. Isten mindig hallótávolságon belül van, nem kell
kiabálni, nem kell cifra szavakkal beszélni, mert Ő jól hallja,
érti, hogy mi az, ami fáj.4. A negyedik tanulság, hogy az imádság nemcsak a
vészidőkre való, hanem talpon maradásunknak alapja. Talon maradni
és megmaradni nem ugyanaz. Dániel hűséges volt és Isten
megszabadította őt. Sokan voltak a keresztyén egyház története
során hűségesek és életüket veszítették. Mit mondunk erre?
Nem azért kell hűnek lenni, mert érdemes, hanem azért, mert a
hűség szeretetünk igaz voltának kimutatása. A hűségnyilatkozat
hitvallás.A történelem során már sokan vallották maguknak,
hogy Istennek szolgálni, az Urat megszólítani, csak így, ezzel a
hűséggel, bizalommal érdemes. Kalkuttai Teréz is ezt tette, ezt
bizonyítják következő gondolatai:Az ember nem értelmes, önzetlen, logikus lény.Nem baj. Szeresd őt!Ha jót teszel, azt a te önző célodnak látják,Nem baj. Tégy jót!Ha megvalósulnak álmaid, kétkedő barátokra találszés hithű ellenségekre.Nem baj. Munkálkodj álmaid valóra váltásán!Amit jót teszel ma, holnapra el lesz felejtve.Nem baj. Tégy jót!Az őszinteség és a tisztesség sebezhetővé tesz.Nem baj. Légy őszinte és tisztességes!Amit éveken át alkotsz,egy pillanat semmivé teheti.Nem baj. Alkoss!Az emberek megsegítése bajba sodorhat.Nem baj. Segítsd őket!Ha a legjavát kínálod lényednek,viszonzásul arcul csaphatnak.Nem baj. Add magadból a legjavát!Ragaszkodjuk hát mi is így Istenhez, imádkozzunk
hozzá bizalommal, hogy életünk nyugtalan felhőit Ő oszlassa
szét.
Imádkozzunk hát bizalommal tevékeny napjaink idején és mélységeink óráiban egyaránt. Az imádság legyen személyes erő az életünkben. Legyen igaz a szó életünkben. Imádkozom, ezért megbocsátok, bizalommal imádkozom, ezért teszem a dolgom, amibe már-már belefáradtam. Imádkozom, ezért elfogadom Isten akaratát. Ámen /Závodi Zsuzsanna/
Imádkozzunk hát bizalommal tevékeny napjaink idején és mélységeink óráiban egyaránt. Az imádság legyen személyes erő az életünkben. Legyen igaz a szó életünkben. Imádkozom, ezért megbocsátok, bizalommal imádkozom, ezért teszem a dolgom, amibe már-már belefáradtam. Imádkozom, ezért elfogadom Isten akaratát. Ámen /Závodi Zsuzsanna/

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése